maanantai 6. kesäkuuta 2016

Mikä projekti?

Tämä on hieman päälle kolmekymppisen, pääkaupunkiseudulla asuvan naisen blogi ja ajantasainen tarina menestyksestä ja huipulle kapuamisesta. 

Olen kahden lapsen äiti, amk:sta joitakin vuosia sitten valmistunut tradenomi ja parhaillaan äitiyslomalla. Siispä juurikin niin tyypillinen toimistotädiksi jämähtävä nainen, joka näkyy tilastoissa tuomassa oman panoksensa “naisten euroon”. Minun luonteellani näin ei tule kuitenkaan tapahtumaan. Olen kunnianhimoinen ja haluan asettaa itselleni sen mukaiset tavoitteet seuraavalle kuudelle vuodelle. Olen naimisissa, mutta tämä on minun projektini, koska mieheni ei koe kanssani samanlaista tarmoa menestystä kohtaan. Hän osallistuu kuten ennenkin ja se riittäköön.


Ideana on raportoida projektin edistymistä sekä pohtia päivänpolttavia aiheita uraan, perheeseen, rahaan ja näiden yhdistämiseen liittyen. Tämän on tarkoitus auttaa minua avaamaan ajatuksiani, motivoida saavuttamaan tavoitteeni sekä samalla kenties tarjota pohdittavaa muille samoja asioita miettiville. Sukupuoli, koulutustausta tai perhetilanne ei ole este vaan kaikki on kiinni omasta tahdosta, hyvästä suunnitelmasta ja pienestä tuurista, olemisesta oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

Ensimmäinen tehtävä on luoda suunnitelma, jonka tekeminen etenee seuraavien vaiheiden kautta:


  1. Tavoitteiden ja aikataulun asettaminen
  2. Tarkempia askeleiden laadinta
  3. Toteutus ja seuranta

Simppeliä eikö totta! No välissä tietenkin täytyy reagoida erilaisiin tilanteisiin, tehdä paljon päätöksiä ja antaa kaikkensa erityisesti työrintamalla.

Aloitettaessa fiilis on korkealla ja motivaatio huipussaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti